بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» قدیمی ترین صومعه جهان در ترکیه

قدیمی ترین صومعه جهان در ترکیه

ترکیه کشوری بسیار غنی از نظر تاریخ به شمار می آید و به سبب قرار گیری در میان دو قاره اروپا و آسیا در طول تاریخ همواره مورد توجه بوده است، به همین سبب نیز جاذبه های تاریخی و مکان های عجیب بسیاری نظیر اولین عبادتگاه جهان در این کشور قرار دارند و افراد بسیاری برای بازدید از این جاذبه های گردشگری با tyrkey tour ترکیه سفر می کنند، از این رو ترکیه به یکی از برترین کشور های توریستی موجود در دنیا تبدیل شده است. اگر شما نیز از علاقمندان به کسب اطلاعات در رابطه با جاذبه های تاریخی ترکیه و یا سفر به این کشور زیبا هستید در ادامه این متن با ما همراه باشید تا قدیمی ترین صومعه جهان در ترکیه را به شما معرفی نماییم.



معرفی صومعه سوملا، قدیمی ترین صومعه جهان

صومعه سوملا واقع در شهر ترابزون کشور ترکیه یکی از دیدنی ترین و قدیمی ترین جاذبه های گردشگری موجود در این کشور به شمار می آید و سالانه میزبان تعداد قابل توجهی از گردشگران این کشور می باشد.

جالب است بدانید که از سال ساخت این صومعه هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست اما محققان با توجه به نتایج بررسی هایشان گمان میبرند که قدمت صومعه سوملا به بیش از 1000 سال گذشته باز می گردد، از این رو نیز لقب قدیمی ترین صومعه را به این مجموعه تاریخی داده اند.

صومعه سوملا در گذشته های دور بر روی صخره های جنگلی ساخته شده و در طول تاریخ کاربری های متعددی داشته است، از جمله این کاربری ها می توان به قلعه نظامی، پناهگاه، عبادتگاه و غیره اشاره کرد.

از دیگر مواردی که در رابطه با صومعه سوملا باید بدانید این است که این مجموعه تاریخی در ارتفاع 1200 متری از سطح دریا واقع شده است و برای رسیدن به آن باید حدود 300 متر صخره نوردی کنید، البته لازم به ذکر می باشد که مسیر صخره نوردی سخت نبوده و دسترسی به صومعه به راحتی برای گردشگران تور ترکیه  lahzeakhar  امکان پذیر می باشد.



بازدید از قدیمی ترین صومعه جهان در ترکیه

همانطور که پیش تر اشاره کردیم صومعه سوملا در شهر مرزی ترابزون واقع در کشور ترکیه قرار دارد و باید بدانید که دسترسی به این جاذبه گردشگری برای افرادی که در تور زمینی ترکیه شرکت می کنند آسان تر می باشد، چنانچه از علاقه مندان به بازدید از صومعه سوملا هستید در ادامه این بخش با ما همراه باشید تا اطلاعات بازدید از مجموعه را در اختیارتان قرار دهیم.

آدرس صومعه سوملا: ترکیه، 45 کیلومتری شمال شهر ترابزون

نحوه دسترسی به صومعه سوملا: گردشگران برای دسترسی به این مجموعه پس از مراجعه به آدرس صومعه سوملا باید با استفاده از مسیر باریک و پلکانی خود را به ارتفاع 300 متری برسانند.

ساعات بازدید از صومعه سوملا: همه روزه از 9 صبح تا 6 عصر (البته در حال حاضر به منظور شیوع ویروس کرونا در جهان و به منظور جلوگیری از شیوع و همچنین کنترل بیماری تمامی مراکز تفریحی و گردشگری در کشور ترکیه تعطیل می باشند.

سخن آخر

در حال حاضر و با توجه به شیوع ویروس کرونا امکان سفر به کشور ترکیه وجود ندارد، از این رو اگر از علاقمندان سفر به ترکیه با تور لحظه آخری می باشید باید تا پایان اپیدمی بیماری در خانه های خود بمانید، برای پر کردن اوقات فراغت خود در زمان قرنطینه می توانید به سایت لحظه آخر مراجعه کرده و با خواند مقاله های ما در زمینه های مختلف گردشگری اطلاعات بسیاری کسب نمایید، با تشکر از همراهی شما دوستان گرامی.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده